În nordul Transilvaniei, în satul Breb, o familie de britanici a pus pe roate o pensiune unde invită, deopotrivă, români și străini să experimenteze stilul de viață tradițional al maramureșenilor, scrie businessmagazin.ro.

britanicii, viața din Anglia, s-au mutat în România
TheVillageHotel – Ridgley family – Breb – Maramures – Romania

Britanicii au descoperit România călătorind prin Balcani timp de șapte luni într-o dubă americană. Nu erau mulțumiți de viața pe care o duceau în Anglia, așa că au hotărât să călătorească și să descopere lumea.

„Am vrut să ne schimbăm viața. Ne-am scos copiii de la școală (de 11, 7 și 6 ani), am cumpărat o dubă americană și am decis să călătorim și să cumpărăm proprietăți în țări străine”, spune Penelope Ridgley.

Ridgley vorbește repede și din când în când mai strecoară un cuvânt românesc („bine”) sau o expresie („îmi pare rău”) în discursul ei, iar la intervale de timp îmi menționează numele de parcă ar vrea să se asigure că o ascult.

În toamna anului 2004 au cumpărat prima bucată de pământ în România, în satul Peștera, județul Brașov. Tot atunci au investit și într-o proprietate pe o insulă din Croația.

A doua zi de Crăciun, în 2004, un cutremur de 9 de grade pe scara Richter a avut loc în Oceanul Indian; s-a produs un tsunami în urma căruia peste 200.000 de oameni au murit, dintre care peste 35.000 în Sri Lanka. Britanicii se aflau în casa lor de pe plajă în ziua aceea, dar au scăpat cu viață.

„Am plecat din Sri Lanka fără bani, fără acte, doar cu hainele de pe noi și nu știam ce să facem. Am decis să ne întoarcem în Egipt pentru a ne reveni și am trăit acolo pentru șase luni.”

Apoi au mers în Croația și au dat drumul afacerii, după care, în 2007, au vrut să pună pe picioare afacerea din România, dar au înțeles că locuința lor din Peștera nu era chiar pe gustul lor.

„Locul era foarte retras și nu am găsit o comunitate primitoare. Oamenii de aici ne-au îndreptat către Maramureș și am venit la Breb în 2007 să ne uităm. Abia în 2009 am cumpărat pământ în Breb”, explică Ridgley.

„Muncim la case cu săteni; poate nu e cea mai bună operă, dar vrem să dăm ceva înapoi, majoritatea oamenilor nu au slujbe și trăiesc de pe urma roadelor pământului”, spune Ridgley.

În 2014, au încheiat și achiziția unui lot de pământ alăturat pe care se află două case, un șopron și o altă clădire mai mică. De atunci, The Village Hotel are patru case disponibile pentru închiriere cu o capacitate de 20 de persoane.

„Am intenționat să avem o singură casă pentru închiriere, ca în celelalte locuri, dar pentru că ne-am îndrăgostit tot mai tare de oamenii de aici, de locul acesta și de afacere am decis să vindem proprietatea din Croația, pe cea din Sri Lanka și ce mai dețineam în Anglia. Bani cu care am reușit să ne extindem businessul aici”, povestește Ridgley.

Conform estimărilor ei, pentru a pune pe picioare The Village Hotel cei doi soți au cheltuit între 350.000 și 400.000 de euro din 2007 până acum.

„Economisim mulți bani datorită faptului că noi lucrăm la case și nu angajăm pe cineva care să facă asta pentru noi. Este o familie din Germania într-un sat din apropiere care ne-a spus că au cheltuit mai mult de 100.000 de euro pe fiecare casă și au trei. Noi am dat în jur de 30.000 pe casă”, explică Penelope Ridgley strategia pe care a ales-o împreună cu soțul său.

Aveți infiltrații?

Aveți treceri / străpungeri / penetrări de cabluri / țevi / conducte prin pereți, planșee și pardoseli ce manifestă infiltrații sa exfiltrații! Aveți fisuri prin pereți și pardoseli?

Etansare perfecta a strapungerilor si fisurilor

Avem soluții corecte și complete.

Doar vizitați https://strapungeri.afacereamea.ro/ și puteți să găsiți produsele și soluțiile corecte pentru situația dvs concretă. Puteți și să vă abonați pentru discounturi și comisioane.

Fundaţii, Subsoluri / Demisoluri, Camere Tehnice, Beciuri / Pivniţe / Crame

HIDROIZOLATII DEFINITIVE

Soluţii garantate performante de hidroizolaţii şi termoizolaţii nu doar produse.

Impermeabilizari 100% de betoane, sape si tencuieli. Garantii de 10-60 de ani. Pardoseli. Solutii anti-condens, anti-mucegai, anti-igrasie.